جنس بدنه شیرهای صنعتی
0 بازدید
جمعه ۷ ارديبهشت ماه ۱۳۹۷
اندازه قلم :
آداک فلو
جنس بدنه در شیرهای صنعتی چه نقشی دارد
جنس بدنه از مهمترین قسمت های طراحی یک کنترل ولو و یا یک شیر جهت مصارف صنعتی در ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی‌‌ می‌باشد،برای ساخت شیرهای صنعتی، بسته به كاربردشان، از مواد مختلفی استفاده می‌شود.مهمترین عاملی که در جنس کنترل ولو‌ها نقش دارد نوع سیال عبوری از آن‌‌ می‌باشد در واقع قبل از انتخاب جنس بدنه مناسب برای پروژه ابزاردقیقی باید ابتدا نوع سیال را آنالایز کنیم.
جنس بدنه نسبت به کاربرد کنترل ولو
  • موادی مانند پلی اتیلن یا PVC ،برای خطوط انتقال آب یا اسید با فشار پایین مناسبند.
  • شیرهای برنجی برای خطوط انتقال آب و مواد نفتی در دما و فشار پایین كاربرد دارند.
  • شیرهای برنزی در خطوط انتقال آب و محلولهای نمكدار و مواد نفتی با دمای زیر ۳۰۰ درجه سانتی گراد و فشار كمتر از ۲۵۰ psi كاربرد دارند.
  • چدن برای انتقال آب و مواد نفتی با دمای زیر ۲۵۰ درجه سانتی گراد مناسب است.
  • در كاربرد های فشار و دمای بالا از فولاد های مختلف استفاده می‌شود.
  • در صورت سروكار داشتن با مواد خاص (مانند هیدروژن، اولئوم یا گاز كلر) از مواد وآلیاژهای ویژه‌ای در ساخت شیر استفاده می‌شود.
کلاس بدنه کنترل ولو
در هنگام طراحی با انتخاب جنس مناسب، شیر را برای تحمل فشار معین و مشخصی تجهیز می‌كنند. به این فشار عموماً (کلاس شیر) می‌گویند. مثلاً یك شیر كلاس ۱۵۰ ، در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد می‌تواند فشاری برابر ۱۵۰ psi یا حدود ۱۰,۷ اتمسفر را تحمل كند.
باید به خاطر داشته باشید كه تحمل فشار یك شیر با تغییر دما، تغییر می‌كند اما همین شیر در دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد، تنها فشاری معادل ۴۱ psi را تحمل میكند! در نتیجه فشار تحمل شیر(بسته به دمای كاركرد شیر) می‌تواند بیشتر، مساوی یا كمتراز كلاس شیر باشد. به همین منظور معمولاً در كتابچه راهنمای شیر جداولی وجود دارد كه میزان تحمل ، فشار شیر در دماهای مختلف را بیان می‌كند. معمولاً شیرها در كلا سهای استاندارد و متداول ۱۵۰ , ۳۰۰ , ۶۰۰ , ۸۰۰, ۹۰۰ , ۱۵۰۰ , ۲۵۰۰ تولید میشوند.

انواع جنس بدنه شیر صنعتی
معمولا همة اجزای شیر دارای جنس یكسان نمی‌باشند، چراكه برخی از آنها در معرض سایش، خوردگی و دیگر عوامل مخرب قرار دارند و آنها را از جنس مناسب تری می‌سازند و در مواقع لازم تعویض می‌شوند.به این قطعات داخلی شیر كه در تماس مستقیم با سیال سرویس و قابل تعویض هستند ، Trim میگویند برای مثال اجزائی مانند بندآور، نشیمن گاه و ساقه جزو Trim به حساب می‌آیند.
تامین کننده تمام تجهیزات صنایع آب ، نفت ، گاز و پتروشیمی با ضمانت اصل بودن کالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر 
.... قرارداد همکاری با نمایندگان برندهای مختلف در ترکیه و جمهوری اذربایجان ....

نمایندگی رسمی پمپ های caprari ایتالیا - تجهیزات ابزار دقیق TRODEKS انگلستان و BASS INS ترکیه

برای اطلاع از آخرین اخبار مشخصات خود را وارد کنید.
ایمیل
موبایل
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آداک فلو‌‌ می‌باشد
دریافت قیمت آنلاین محصولات
adakflow.comadakflow.com - شیشنبمخص.زخئ - صصص.شیشنبمخص.زخئ