بررسی و مقایسه ترموکوپل با RTD
0 بازدید
شنبه ۲۵ فروردين ماه ۱۳۹۷
اندازه قلم :
آداک فلو
مقایسه ترموکوپل با RTD
همه ما تقریبا با سنسورهای دما آشنایی داریم اما بسیاری از دوستان که برای خرید ترموکوپل و یا RTD تماس میگیرند هنوز تفاوت های سنسورهای ترموکوپل و RTD‌ها را نمیدانند برای همین در این مقاله قصد داریم مقایسه ترموکوپل با RTD‌ها را انجام دهیم.البته ناگفته نماند که قبلا در وبسایت به صورت مجزا در مورد ترموکوپل‌ها و RTD‌ها مقالاتی قرار داده شده است.

مقایسه بازه دمایی
یکی از تفاوت های بزرگ بین ترموکوپل‌ها و RTD‌ها بازه دمایی بسیار زیادی است که دارند:
بازه اندازه گیری ترموکوپل‌ها از دمای منفی ۲۰۰ درجه تا دمای بیش از ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد‌‌ می‌باشد، که این میزان برای RTD‌ها از منفی ۲۰۰ درجه تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد‌‌ می‌باشد.
آداک فلو
مقایسه بازه دمایی ترموکوپل و RTD ها


مقایسه خروجی سنسورها
ترموکوپل‌ها و RTD‌ها تفاوت بسیاری در خروجی با یکدیگر دارند،خروجی ترموکوپل‌ها به صورت ولتاژی بوده که این ولتاژ در حد میکرو ولت تا میلی ولت است که تاثیرات نویز بر روی آنها زیاد است اما خروجی سنسورهای RTD از نوع مقاومتی‌‌ می‌باشد یعنی به ازای تغییرات در دما در خروجی RTD تغییرات مقاومتی داریم که این نوع خروجی در برابر نویز مقاوم تر از ترموکوپل‌ها است.

دقت اندازه گیری سنسورها
از دیگر مواردی که تاثیر زیادی در قیمت ترموکوپل‌ها و  RTD‌ها دارد میزان خطا در اندازه گیری آنها است هرچقدر دقت اندازه گیری آنها بهتر باشد قیمت آنها بالاتر میرود معمولا ترموکوپل‌ها خطای بیشتر نسبت به RTD‌ها دارند.

پدیده خودگرمایی در سنسورها
پدیده خودگرمایی معمولا در سنسورها مقاومتی رخ میدهد سنسورهای RTD و NTC به  دلیل اینکه خروجی مقاومتی دارند هنگامی که به کارتها و کنترلر مربوط به خودشان متصل‌‌ می‌شوند در برابر عبور جریان ، گرمایی در خود سنسور به وجود‌‌ می‌آید. که همان گرما باعث خطا در اندازه گیری‌‌ می‌شود و این پدیده خودگرمایی از معایب سنسورهای مقاومتی به حساب‌‌ می‌آید این در حالی است که این پدید اصلا در ترموکوپل‌ها وجود ندارد.
تامین کننده تمام تجهیزات صنایع آب ، نفت ، گاز و پتروشیمی با ضمانت اصل بودن کالا و قیمت مناسب از برندهای معتبر 
.... قرارداد همکاری با نمایندگان برندهای مختلف در ترکیه و جمهوری اذربایجان ....

نمایندگی رسمی پمپ های caprari ایتالیا - تجهیزات ابزار دقیق TRODEKS انگلستان و BASS INS ترکیه

برای اطلاع از آخرین اخبار مشخصات خود را وارد کنید.
ایمیل
موبایل
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آداک فلو‌‌ می‌باشد
دریافت قیمت آنلاین محصولات
adakflow.comadakflow.com - شیشنبمخص.زخئ - صصص.شیشنبمخص.زخئ